MADE IN LATVIA

by - 8/19/2013

Pirmoji diena.  Vasaros metu nesu pratusi eiti anksti miegoti, tad į lovą dažniausiai be antros valandos nakties net nepažvelgiu. Šį kartą irgi buvo ne išimtis, todėl ryte su didžiuliu tinguliu ir miegančiom smegenim stovėjau pasirėmusi į kriauklę ir stebėdama savo atvaizdą veidrodyje eilinį kartą pasižadėjau pradėti eiti anksčiau miegoti, kai žinau, jog ryte teks keltis su pirmais gaidžiais. Susidėjau paskutinius daiktus, pasiruošiau ilgai kelionei ir palikau savo namus ir kates (kurių paskui labai pasiilgau) trim dienom. Važiuoti automobiliu maždaug šešias valandas nėra didžiulė pramoga, ypatingai tada, kai kirtus sieną kelias primena linksmuosius kalnelius, o duobės - baseinus, bet kažkokiu būdu, apsiėjus be užsupimo, pagaliau pasiekėme Jurmalą. Oras pasakiškas, praktiškai Turkija! Visą vakarą vaikščiojom pagrindinėje gatvėje, pavadinimu Joma, kuri, pasak pačių latvių, yra latviškoji Basanavičiaus gatvė Palangoje. Nuoširdžiai pasakysiu, jog Palangai neprilygsta, jau vien dėl to, kad nėra vaflių...bet gatvės galas, kuris nuveda į beprotiškai gražų paplūdimį viską kompensuoja, o jau vandens šiltumas...Pavydulis braliukams dėl tokio pajūrio!
Antroji diena.  Liūdesėlis, nes oras jau nebeprimena Turkijos, labiau jau gimtinės amžinai nepavykusią vasarą, bet keliauti toliau vis tiek reikia. Išsikraustėme iš savo le a p a r t a m e n t u ir išvažiavome į kitą kelionės tikslą - Ventspilį. Per kelionę juokiausi, jog Latviją būsiu išvažinėjus skersai išilgai, labiau nei Lietuvą. Pakeliui sužinojau kaip vadinasi automobilių plovyklą, degalinė (nežinau kodėl, bet visi latvių žodžiai man yra klaikiai juokingi), ir aplankiau dvarą. Kai pasiekėme namus, kuriuose gyvensime vėl neišvengėm kuriozinių situacijų, nes patiems teko išradinėti daiktus, pavyzdžiui virdulį (nežinau kaip būtume išsivertę, jei ne tėtis :D )! Vakare vėl buvom prie jūros. Būnant Latvijoje nenuvaryti prie jūros yra tiesiog nuodėmė, nes paplūdymiai ten dieviški, sutvarkyti, pilna supynių, suoliukų, karstyklių ir kitokių dalykėlių. Visi smagiai palydėjome saulę ant molo, prieš tai išvydę dar keletą nematytų karvių iš garsiojo karvių parado. :)
Trečioji diena.  Vis dar lyja lietus, per karaliaus pietus. Išvykom iš Ventspilio tiesiai į Liepoją. Labai gražus miestas, man kažkuo priminė mano mylimą Klaipėdą. Žmonės itin mandagūs, šypsosi, vos sustojus prie perėjos be pasimaivymų praleidžia, visi kultūringi. Mieste tikrai yra į ką pažiūrėti, tačiau laiko buvo nebe daug, o kur dar lauktuvės ir kiti pirkiniai, nors tiesa, vieną dalyką išprašiau jog nuvežtų apžiūrėti. Tai stačiatikių cerkvę. Įspūdingas pastatas, tačiau į vidų įeiti ne taip jau ir lengva. Merginos ir moterys turi vilkėti sijonus iki žemės, būti galvą apsirišusios skarelėmis, negali eit vidun dėvėdamos kelnes. Vyrams neleidžiama užeiti su šortais, kepuraitėmis ar apskritai kepurėmis, tad mes tik įkišome galvą, apžiūrėjom šventųjų paveikslius ir greit iš ten dingome, nenorėdami piktinti tikinčiųjų ir įžeisti kitų religinių įsitikinimų.
Susumavus viską, trys dienos buvo labai smagios, pilnos įspūdžių ir nuotykių, tačiau visko žodžiais perteikti neįmanoma, kad ir kaip norėčiau, belieka su jumis dalintis nuotraukomis. :)